Šta se dešava sa telom kad prestanete sa pušenjem

Ovo je spisak mogućih problema koje možete doživeti i saveti da ih lakše prebrodite.

(izvor je quitnet.org)

Siptom Uzrok Trajanje Pomoć
Iritiranost Telo traži nikotin 2-4 nedelje Šetnja, topla kupka, vežbe za relaksaciju
Malaksalost Nikotin je stimulativan 2-4 nedelje Dremnite tu i tamo, nemojte se naprezati
Nesanica Nikotin ugrožava neke moždane funkcije 2-4 nedelje Izbegnite kofein posle šest popodne, relaksirajte se
Kašalj, suvo grlo, promuklost Telo se oslobađa naslaga koje su blokirale normalan dotok vazduha u pluća Nekoliko dana Pijte dosta tečnosti, uzmite malo sirupa protiv kašlja
Nesvestica Telo dobija više kiseonika 1 do 2 dana Budite pažljiviji, oprezno se krećite
Nedostatak koncentracije Telu je potrebno vreme da se prilagodi nedostatku nikotinskog stimulansa Nekoliko nedelja Planirajte rad, izbegavajte dodatni stres
Stezanje u grudima Napetost zbog telesne potrebe za nikotinom ili bol u mišićima zbog kašljanja. Nekoliko dana Dišite duboko, topla kupka, relaksiranje
Zatvor, gasovi, bol u stomaku Varenje se usporava jedno kraće vreme 1-2 nedelje Pijte puno tečnosti, jedite sveže voće i povrće, cerealije
Glad Potreba za cigaretom može se pobrkati potrebom za hranom Nekoliko nedelja Pijte vodu ili niskokalorična pića, pojedite nešto niskokalorično
Kriziranje za cigaretom “Skidanje” sa nikotina, droge koja izaziva zavisnost Najčešće traje prvih nekoliko dana, ali može trajati i nekoliko meseci pa i godina Istrpite. Krize traju tek nekoliko minuta, skrenite misli na nešto drugo, vežbajte
Glavobolje Višak kiseonika i manjak ugljen-monoksida u telu 1-2 nedelje Pijte vodu, primenite tehnike opuštanja

15 Responses to “Šta se dešava sa telom kad prestanete sa pušenjem”

  1. stevo Says:

    Sve što je ovde napisano je lepo i tako dalje, ali ako neko nema dovoljno jaku volju da se ratosilja pljuge taj će u grob sa kutijom cigareta. Ja sam pušio ko lud, 5 (pet) kutija na dan, pušio sam 40 godina i ima nešto preko pet godina kako sam bacio cigarete – bukvalno sam bacio kutiju iz koje je falila jedna cigareta. Dve nedelje sam bio malčice nervozniji nego inače. Danas kažem svim pušačima da lažu što se duvana tiče: deset posto potreba i 90% najčistija navika:mrgreen:

  2. Voja Says:

    e ljudi hvala vam za ovo sto ste napisali, bas sam trazio na internetu kako da prestanem da pusim ali uglavnom su neke glupe informacije koje me nigde nisu dovele. cuo sam za razne metode, ali ocigledno je najbolji nacin da covek prestane da pusi da napravi cvrstu odluku – nije to lako, pokusavao sam ja jedno 20 puta da ostavim cigarete i na kraju uvek popustim – ali zaista, ima toliko njih koji su uspeli da se odviknu – ako su oni mogli, mocicemo i mi ostali. jos jednom hvala na blogu samo napred!

    voja iz Bg-a

  3. Ljudi,samo ako hoces,i volja..Ja sam vec nekih 15 dana bez cigara.Nesto mi se posebno ni ne trazi.Zanimljivo ne trazi mi se kafa.Ja cu da probam sa par fora da ih ,,bacim,, skroz.Prvo kada vam se trazi setite se ono kada prepusite ,pa kada hoce oci da ispadnu od kasljanja.Drugo ima li neki u okruzenju da je bacio cigare.Kako on moze?Sve u svemu nije ona mene korisrila,nego ja nju.E pa necu vise da je koristim.KO JE J…

  4. ovaj sajt.. zaista pomazee … hwallaa punoo !!

  5. Zoran Says:

    Konacno prava stranica za pomoc bivsim pusacima.BRAVO.Od danas prestajem da pusim.Hvala za savete,primenicu ih.Nadam se da je moja volja jaca od kompanija koje proizvode cigarete.Pozdrav svima.

  6. Dragana Says:

    Ja sam ih ostavila nakon 10 godina konzumiranja i evo uspesno vec 4 meseca nisam vise pusac ! Kao da nikad nisam ni bila. Jedini simptomi su mi povecan apetit i s vremena na vreme vrtoglavica i stezanje u grudima ! Nadam se da cu i to prebroditi uspesno. Kod mene je cigareta bila samo navika,jer je nisam uopste preterano volela. Cak me je ponekada iritirala,pa sam je gasila na pola🙂 Toliko o meni,i bacite svi to,zasto da skracujemo sebi zivot i trujemo se,lepse je ovako !!!

  7. Srdjan Says:

    Pokusavam vec 7-8 godina da prestanem da pusim i nikad osim jednom nisam uspeo duze od nedelju dana. Jedina metoda po kojoj sam prestao na mesec dana i pritom nikad lakse i lepse je kad sam primenio metodu koja prosto kaze: probaj da ne pusis i videces da se nista nece desiti! I stvarno je upalilo! Kad bolje ramislim osim malo pospanosti sve drugo je bilo bolje, hrana je bila ukusnija, bolje sam se osecao, nisam smrdeo, nisam gubio vreme po terasama, stedeo sam novac. Mislim da je glavna zamka u tome sto mi pusaci pridajemo previse znacaja odluci prestajanja, svi se upinjemo da izdrzimo kao kad cekate da neko krene da vas bije a vi se molite da se sto pre zavrsi i da vam nista ne polomi. To nije to! Jednostavno ostavi cigare i ne razmisljaj o njima! Odavno znas da nicemu ne sluze osim da ti izprazne novcanik, usmrde stan i garderobu, ubrzaju starenje i pojavu bolesti i ako imas malo dete ono ce stalno okretati glavu od tebe kada ga uzmes u ruke…

  8. Sanja Says:

    Pušila sam paklu i po, nekad i dve, 5 godina i obožavala cigarete. Tj. ja ih i dan danas obožavam, samo sam odjednom prestala – mesecima razmišljala o tome, od nervoze (rezultat razmišljanja o prestajanju) povećavala sam broj cigareta i jednog dana, spontano, u sred hektične nedelje, otišla sama na kafu, ispušila poslednjih par i to je bilo to. Par kilograma više, da, ali… odeća ne smrdi, manje vremena trošim/gubim u toku dana, bolje spavam, manje novca trošim, itd. Zapravo najveća nagrada je da sam sebi pokazala da mogu da ih ostavim i da ostanem jaka da ne zapalim, a čak i dok ovo pišem, javlja se želja.

    Srđan (gore) je u pravu – razmišljanje je najveći problem. Odluku je lako doneti i samo je bitno ponavljati je.

    Od samog početka sam bila u društvu pušača, da nikako ne posustanem. Uspevam!🙂 Srećno i vama!

  9. Alen Says:

    Pusio sam travu od petnaeste godine,,a uz to i cigare,,evo imam dvadeset jednu,nisam zapalio ni jointa ni cigare sedam mjeseci,,,nema tu puno pametovanja samo ako gledas stvari logicno skontas sta si dobio a sta izgubio s prestankom…Ja sam dobio osmijeh na licu,,bolja jutra,,bolji san,,nemislim kad ce me srcani spucat od kutije i po na dan,,a izgubio sam foru da pridzem pusacici i kazem “Lepa haj da zapalimo po jednu na onoj pozidi tamo : ),,ali sad kazem hajmo do trafike da uzmemo po sok da sjednemo i ispricamo se…SRETNO,,,SVE JE DO VAS,,SAMO NEMOJTE SAMI SEBE LAGAT,,SVJESNI STE SVEGA,,U PITANJU JE ZIVOT PREMA TOME STA DA VAM PRICAM …

  10. Ljudi cigare su cisto zlo! Od kako ne pusim sve je mnogo lepse, osecam se kao malo dete, cisto i zdravo. Pusila sam 12 godina i samo jednog dana resila da prestanem. Kupila sam Tabex tablete i mogu svima da ih preporucim. Naravno najbitnija je cvrsta oduka i jaka volja ali ove tablete smanjuju nikotinsku krizu i mnogo je lakse ostaviti cigare uz njih. Srecno svima koji se odluce ostaviti cigare!🙂

  11. GOKSI Says:

    Ja sam srecan nepusac!Posle trideset godina intenzivnog pusenja,silnih neuspelih pokusaja(najduze dva dana),lako sam ih ostavila uz pomoc knjige Lak nacin da ostavite cigarete Alen KAR.Nema nervoze,nema gojenja…samo citate knjigu i pusite dok je citate….covek vam jednostavno i lako pomogne da se oslobodite svih postojecih zabluda….u nekom delu knjige vi shvatite da je pusenje visak u vasem zivotu…Mnogi moji prijatelji i poznanici su zahvaljujuci knjizi danas bivsi Srecni nepusaci,bez viska kilograma…jer nemate potrebu da jednu zavisnost zamenite drugom….Nema kriza,nema zelje….ima tome cetiri godine.SRECNO!

  12. Aleksandar Says:

    I ja sam mislio da nikada necu moci da ih ostavim.Dvadeset godina,paklo do dva dnevno.Nikad nisam ni pokusao jer sam bio siguran da od ostavljanja nema nista.PETI DAN ne pusim,nije bas lako ali nije ni nekakav problem.Tako da ljudi ostavljajte cigarete.

  13. Hana Says:

    Pusila sam oko 20 godina po kutiju dnevno. Vec 4 nedelje ne pusim, ne koristim nikakve preparate jednostavno vise ih ne kupujem. Podrska svima vama.

  14. Zdravo ljudi, inace prestao sam sa pusenjem ima jedno 20 dana iskreno samo mi nesto doslo i reko stop necu vise i najiskrenije uopste nemam potrebe za cigaretom tu i tamo mi zena da poneki dim ili dva uz jutranju kafu ali to je to, da ona ne pusi pored mene uopste i nebih pomisleo na cigaretu i da sam pusio po jedan paket dnevno dobrih 20god sada imam 40. nego imam sad jedan problem zato me zanima dali i vi isto dozivljavate to inace prestao sam da pusim ok super ali sam si nakopao takve glavobolje da je groza a da ne govorim o povremenim vrtoglavicama neznam sta se to desava, ili kad povucem neki dim od zenine cigarete mi se tako zavrti da moram cak skoro da sednem da nebih pao s nogu. Dali je to normalno ili moram nekog doktora da konsultujem o tome. lp . sascha.us@hotmail.com hvala na odgovoru ako iko procita moj problem neka mi javi, kako da se resim vrtoglavica inace radim na visini pa mi stvarno vrtoglavice ne trebaju. jbg ako tako nastavi pocecu opet da pusim sta ces mora nekako da se zaradi neki evric.

Leave a Reply

